Hvidovre Akupunktur Klinikken

Frossen skulder

Vi kan hjælpe med > Smertebehandling

Frossen skulder er en lidelse, hvor skulderkapselen - dvs. bindevævet, der omgiver skulderleddet (humeroscapularled) - bliver betændt og stift. Skulderkapselen vokser sammen med abnorme bånd af væv, hvilket indskrænker skulderens bevægelsesevne drastisk og forårsager kroniske skuldersmerter.
De voldsomme skuldersmerter og den begrænsede motorik kan gøre selv den mindste opgave umulig. Derfor er frossen skulder en smertefuld og invaliderende tilstand.

Man har søvnproblemer som skyldes at skuldersmerter tiltager om natten, og den begrænsede bevægelsesmulighed gør det svært at finde en behagelig soveposition.
Tilstanden af frossen skulder kan udover skuldersmerter desuden medføre depression, nakke- og rygsmerter samt skade af det omkringliggende væv.

Den eksakte årsag til lidelsen af frossen skulder kendes ikke. Frossen skulder menes at være forårsaget af forskellige sygdomstilstande, indgreb eller direkte trauma mod skuldrene eller den øvre ekstremitet. Nogen gange er den forårsaget af en skade, der gør skulderen ubrugelig grundet skuldersmerter, reumatisk sygdomsforløb eller nylig skulderoperation. Tilstanden af frossen skulder kan også forårsage kronisk betændelse.
Tilstanden af frossen skulder kan ubehandlet vare 1-3 år - i nogle tilfælde endda længere.

Frossen skulder kan væsentligt lindres eller afhjælpes med akupunktur.

Vi kan hjælpe med frossen skulder! Kontakt os. Vi har god erfaring.

Forside | Om akupunktur | Behandleren | Om behandlingen | Vi kan hjælpe med | Priser & tilskud | Kontakt | Site Map

Retur til indhold | Retur til hovedmenu